Söder om Sundsvall

Plockade med mig min häst och drog till Halmstad för att studera, det går såhär:

Bra start på veckan

Publicerad 2014-04-03 09:52:00 i Allmänt,

 
 
Den har veckan har börjat med lite hoppning på både Hälge och Curre.
Båda två har varit lite mattare än vanligt, det märks att det har varit
varmt på dagarna och att dom byter päls. Annars har båda två hoppat
jättefint. Curre hoppades på måndagkvällen och det gick kanon trots
att han var lite mattare än vanligt, ikväll ska jag rida ut honom en sväng.
 
Hälge trimmades i måndags och gick för Ted i tisdags, fortsatt jättebra
träning. Ted är så jäkla pedagogisk och förklarar så att allt bara faller på
plats. Jag har på två tillfällen fått svar på alla frågetecken jag haft sedan
jag köpte Hälge samt att han fått mig att inse vilken bra häst jag har.
Jag tror verkligen att det är dom sista pusselbitarna som håller på att
ramla på plats nu för att vi ska hitta den där höga lägsta nivån. 
 
Annars jobbar jag på i vanlig ordning och njuter av våren. På jobbet
pågår Stadium Staff Challenge vilket går ut på att butikerna jobbar
i lag om vilka som tränar mest. Stadium Halmstad ligger bra till och
jag känner mig riktigt hurtig med min ridning, cykling och mina 
promenader. Det är idag knappt 2 veckor tills mamma kommer ner
till mig och Hälge och i skolan har vi denna vecka börjat med ny kurs
som pågår till fredagen den 2/5 och då kommer min bästa Johanna
ner hit, har mycket att se fram emot nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela