Söder om Sundsvall

Plockade med mig min häst och drog till Halmstad för att studera, det går såhär:

Regn

Publicerad 2014-04-09 07:54:00 i Allmänt,

  
I måndags hoppade Curre igen. Det blev 2 bommar med 20 m
emellan, 1 oxer på långsidan och 3 räcken med ett galoppsprång
mellan i mitten av ridbanan. Fick lite jobbigt att få plats med 6 
språng mellan bommarna, han har stor galopp och behöver 
mycket ben och sits för att orka hålla ihop det. Annars hoppade 
han avslappnat och fint på oxern och räckena. Han har nog inte
hoppat 3 hinder i följd på det sättet innan men det löste han på
ett avslappnat men lite vingligt sätt, bara att stötta upp honom.
Tycker att han hoppade ännu mer genom kroppen i måndags
än vad han gjort tidigare. Vi är på god väg!
 
Igår skulle jag och Hälge upp på galoppbanan och jag var riktigt
taggad men när jag hämtade in honom kom störtskuren delux
som höll i sig, till slut fick det motvilligt bli ridhuset. Blev mycket
övergångar och samlad galopp så han verkligen fick sätta sig.
Avslutade med att rida över 2 bommar med 20 med emellan
som jag gjorde med Curre i måndags. Red först 9 språng, sen
8, 7, 6 och avslutande 5 språng i båda varven, vi gjorde det
klockrent!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela