Söder om Sundsvall

Plockade med mig min häst och drog till Halmstad för att studera, det går såhär:

Träning

Publicerad 2014-04-08 09:05:39 i Allmänt,

 
Förra veckans Ted-träning gav återigen många svar, har skett en 
stor utveckling på bara 2 träningar nu. Har exempelvis 2 hål kortare
läder än vad jag haft innan, detta resulterar i att jag mer naturligt 
trampar ner foten i stigbyglen och håller om, får en stadigare och
mer stilla skänkel. Framförallt kommer jag upp ur sadeln lite mer
vilket ger en avsevärt bättre känsla och rörlighet för hästen. 
Han har sagt många fina ord till oss så nu är man lite lätt otålig
att prestera men det är bara att ta några djupa andetag och
ta god tid på sig. Denna veckan är tanken att komma ut och 
galoppera lite längre så att vi båda får upp flåset till utomhus-
säsongen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela