Söder om Sundsvall

Plockade med mig min häst och drog till Halmstad för att studera, det går såhär:

1 år klart!

Publicerad 2014-06-11 11:38:00 i Allmänt,

Då var jag officiellt klar med 1 års studier med godkänt resultat på
Högskolan i Halmstad. Sommarschemat är även spikat och jag är supernöjd.
På hästfronten rullar det på mer än väl. Hälge har haft en något lugnare period
och har ridits typ 7 dagar av 14 senaste 2 veckrna men nu ska jag rida på 6
dagar som vanligt. Sammanhängande micro-vilor är perfekt, dock blir han
smällfet av betet så det vill till att det är just micro, hehe. 
 
På tävlingsfronten är det lite lugnare nu i juni efter en intensiv vår, sista
2 tävlingarna har känts riktigt bra även om resultaten inte har varit felfritt.
Om 2 veckor blir det 2-dagars tävling i Björbäck som jag hört ska vara en
fin och riktigt bra tävling så det längtar vi till, efter det hoppas vi på
Ted-kurs, Halmstad, Glommen och Munka Ljungby. 
 
Unghästen rider jag eller hoppar 1 gång i veckan och  vi har faktiskt
tävlingsdebuterat med en finfin runda. Kul att för första gången tävla en
annan häst än Hälge och speciellt unghäst. Curre är försiktig, bussig
och har ett ruggigt tryck från backen, han är dessutom otroligt fin på
backen. Så fort vi lär oss att landa i rätt galopp så kommer det 
underlätta att finna rytmen och hoppa bana. Blir troligtvis träningstävling
med honom till veckan!
 
Curre
 
Sådär, då fick ni en liten uppdatering om vad som händer på hästfronten.
Hörs snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela